Week 9: Playa Tamarindo - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Frank Smit - WaarBenJij.nu Week 9: Playa Tamarindo - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Frank Smit - WaarBenJij.nu

Week 9: Playa Tamarindo

Door: Frank Smit

Blijf op de hoogte en volg Frank

15 Maart 2014 | Costa Rica, Tamarindo

Dag 58 - dinsdag 4 maart 2014

Rond half 7 opgestaan omdat we vandaag alvast wat verder richting de boot wilden zitten voor als we morgen een lange reisdag voor de boeg hebben richting Costa Rica. Na twee bussen komen we aan bij hotel Chaco Verde maar die hadden geen dorms en alleen maar prijzige privékamers. Toen 10 minuutjes over het strand richting het volgende hostel gelopen. Om 12 uur zijn we begonnen aan een wandeltocht door het ecologische park op het eiland. Een tocht van ongeveer 5 kilometer die je langs verschillende mooie plekken op het eiland leidt. De rest van de dag hebben we weinig anders gedaan dan met de voetjes omhoog en luieren in de hangmatten. 's Avonds nog even lekker gegeten in het hostel.

Dag 59 - woensdag 5 maart 2014

Vandaag weer vroeg opgestaan. Om half 7 ontbijten en daarna de half 8 boot richting het vaste land. Op de boot bevonden zich allerlei Nederlandse aanwijzingen en de ms. brakzand heeft dan ook 35 jaar lang tussen Holwert en Ameland en tussen Lauwersoog en Schiermonnikoog gevaren. Hierna de taxi gepakt richting Rivas en vandaar de bus naar de grens met Costa Rica. Het oversteken van de grens duurde al met al 2 uur en daarna nog 2 bussen gepakt in Costa Rica om rond 7 uur in Playa Tamarindo aan te komen. Na een hostel gevonden te hebben zijn we gaan kijken voor een leuk restaurantje. Na het redelijk goedkope Nicaragua schrik je wel even van de prijzen in Costa Rica die erg Nederlands aandoen. Vanavond maar even aan geloven en dan vanaf morgen zelf lekker koken in het hostel.

Dag 60 - donderdag 6 maart 2014

Playa Tamrindo is een erg toeristisch surfstadje waar zich erg vel dure restaurants en hotels bevinden. Verschilende grote merken hebben hier winkels en er zijn ook verscheidene discotheken te vinden. Na het ontbijt zijn Merel en ik even gaan shoppen en hebben we allebei nieuwe slippers gekocht bij de Havaianas-winkel. 's Middags zijn we naar het Best Western hotel gelopen waar gasten van ons hostel gratis gebruik mogen maken van het zwembad. Na een paar heerlijke pina colada's en een mooie zonsondergang zijn we richting de supermarkt gelopen om boodschapjes voor het eten te halen. Rond een uurtjeiof 10 zijn we richting de Pacifico-bar gegaan voor de reggae-night.

Dag 61 - vrijdag 7 maart 2014

Na het ontbijt met Merel richting het strand gegaan. Aan het eind van de middag weer richting de supermarkt gelopen voor rijst, kip en groentes. Na het koken hebben we ons klaargemaakt voor een avondje stappen in de Crazy Monkey. In de Crazy Monkey waren ook veel andere mensen uit ons hostel en het was dan ook erg gezellig. Na de Crazy Monkey zijn we met een grote groep naar de Aqua gegaan voor de afterparty.

Dag 62 - zaterdag 8 maart 2014

Vandaag wederom een dagje strand. Het zand is hier erg chill om op te liggen en het water is best warm. Op den duur waren Merel en ik wat in gedachten verzonken totdat het water ons bereikte en onze handdoeken en spullen allemaal nat waren.. De vloed was sneller op komen zetten dan verwacht :p Na het eten een potje monopoly gespeeld en daarna richting de Sharky's gegaan met Merel, Michael, 2 Canadeze meiden en een vriend van hun. Omdat het hier al snel uitgestorven was zijn we nog even naar bar One aan de overkant gegaan. Deze avond niet al te laat op bed omdat de zaterdagavond in Tamarindo blijkbaar niet echt een stapavond is.

Dag 63 - zondag 9 maart 2014

Na uitgeslapen te hebben zijn we even wezen lunchen en daarna om 3 uur richting de surfshop. Michael gaat Merel en mij vandaag surfles geven. Nadat we de surfplank heel Tamarindo door hebben gezeuld gaan we eerst even oefenen op het strand met het opspringen. Daarna ga ik eerst het water in en je merkt dat het steeds vaker lukt om op te staan. Na twee uur en wat pijnlijke ribben is het de beurt aan Merel om les te krijgen. Voor het avondeten hebben we macaroni&cheese gemaakt. Na het spelletje 'arschlog' zijn we met de twee Canadeze meiden, Michael, de Engelse Johnny, Merel en ik opstap geweest in Sharkey's.

Dag 64 - maandag 10 maart 2014

Vandaag is het na 5 dagen Tamarindo weer tijd om verder te gaan. Het plan is om naar Santa Elena te reizen. Gelukkig moet michael vandaag naar San Jose en hij wil ons best een heel eind meenemen in de auto die kant op. Na de lunch bij een falafelbar gaan we rond 2 uur onderweg. 40 kilometer voor de bestemming pakken we een bus richting Santa Elena. We komen in het donker aan en een man leidt ons naar het hostel van zijn broer. Deze avond gelijk twee avontuurlijke tours geboekt voor de komende dagen maar daarover meer in het volgende verslag! 's Avonds even ingredienten ingekocht voor Gallo Pinto (typisch Midden-Amerikaans voedel, rijst met bonen) en de man van het hostel heeft het lekker voor ons klaargemaakt.

Hasta la Proxima semana!