Week 10: Santa Elena, Monteverde, Arenal & Jaco - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Frank Smit - WaarBenJij.nu Week 10: Santa Elena, Monteverde, Arenal & Jaco - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Frank Smit - WaarBenJij.nu

Week 10: Santa Elena, Monteverde, Arenal & Jaco

Door: Frank Smit

Blijf op de hoogte en volg Frank

21 Maart 2014 | Costa Rica, Monteverde

Dag 65 - dinsdag 11 maart 2014

Na het ontbijt worden we om half 11 opgehaald om te gaan zip linen. De groep bestaat uit ongeveer 40 mensen en het parcours bestaat uit 16 ziplines waaronder twee supermans en de tarzanswing. Zip Linen houdt in dat je aan een kabel van het ene punt naar het andere punt gaat. De eerste twee zip lines zijn even om erin te komen. Vanaf de derde wordt het pas echt leuk en de langste zipline is 1,6 kilometer waarbij je aan een touw van de ene naar de andere berg op ongeveer 200 meter hoogte raast. Bij de superman wordt je aan je romp en benen vastgebonden en vlieg je als het ware door de lucht. Bij de Tarzanswing heb je een vrije val van 40 meter waarna je nog even door de lucht heen en weer zwiert. Na 2,5 uur hebben we het hele parcours gehad en worden we weer afgezet in het centrum. ´s Avonds zelf gekookt met de left-overs van gisteren.

Dag 66 - woensdag 12 maart 2014

Vandaag is het dan zover, bungee jumpen! Merel twijfelt nog of ze het wil gaan doen maar ze gaat in ieder geval mee met het busje dat ons om half 11 op komt halen. Er zijn in totaal 8 mensen die gaan springen. Ik zit in het tweede groepje van 3 mensen en ben daarvan als middelste aan de beurt. Eerst zit je in een karretje dat over 2 kabels richting het midden van de vallei rijdt op 143 meter hoogte. Het onstabiele karretje vind ik doodeng maar de uiteindelijke sprong is echt supergaaf! Uiteindelijk gaat het soepeler dan ik had verwacht en je geniet enorm van het moment en het uitzicht tijdens je sprong. Na terugkomst in het hostel worden we om 2 uur opgepikt voor onze jeep-boat-jeep tour richting La Fortuna. De omgeving is hier ontzettend mooi en je waant je dan ook echt in Costa Rica. La Fortuna heeft als stadje weinig te bieden en heeft meer weg van een Amerikaans stadje uit de jaren 50, een buitenwijk van Nairobi of van een willikeurig dorp in oost-Groningen. Ons hostel is ook niks dus morgen snel opzoek naar wat anders.

Dag 67 - donderdag 13 maart 2014

Vanmorgen gelijk een ander hostel gezocht en na één gevonden te hebben even van hun zwembad gebruik gemaakt. Voor 3 uur vanmiddag samen met Merel een tour geboekt. De tour bestaat uit 3 onderdelen; de tucan-trail, vulkaan beklimmen en de natural hot springs. Tijdens de tucan-trail zouden we verscheidene wilde dieren spotten maar naast een fazant, een mini-slangetje en heel veel mieren hebben we niks gezien. Na de vulkaan beklommen te hebben gingen we rond 6 uur richting de hot springs. Dit is een natuurlijk(e) rivier/zwembad met water dat rechtsstreeks van de vulkaan komt en rond de 35 graden is, nice! ´s Avonds uiteten geweest met een Duits stel dat we tijdens de tour hadden ontmoet.

Dag 68 - vrijdag 14 maart 2014

Vanmorgen om half 8 de bus gepakt richting San Jose. Toen we daar om half 2 aankwamen hebben we even gegeten en daarna rond 3 uur de bus gepakt richting Jaco. Rond 6 uur daar aangekomen en al snel een hostel gevonden. ´s Avonds lekker rondgelopen en het stadje wat verkend. In het park was een soort braderie gaande en na daar even rondgelopen te hebben besloten om daar te gaan eten. Vroeg op bed gegaan vanavond omdat die reisdagen er vaak wel inhakken.

Dag 69 - zaterdag 15 maart 2014

We zitten op dit moment in een niet echt gezellig hostel en gaan daarom verhuizen. Het nieuwe hostel is meer echt een backpackershostel en het ligt ook nog wat dichter bij het strand. ´s Middags gelijk maar even het zand en het water uitgetest. Het zeewater is hier superwarm zodat het bijna niet meer verkoelend werkt. Nadat de zon onder is gegaan nog even een stukje hardgelopen over het strand. Na gedoucht te hebben zijn we gaan eten bij een slap aftreksel van de Subway. Na wat drankjes gedaan te hebben in het hostel zijn we opstap geweest in de Orange.

Dag 70 - zondag 16 maart 2014

Na ruw wakker gemaakt te worden omdat we gisteren waren vergeten om onze bedden in de dorm te verlengen ben ik eerst even naar een internetcafé gelopen om even wat dingetjes te regelen. In de loop van de middag even geluncht in het centrum en daarna weer even op bed gaan liggen omdat ik nogal last had van mijn rug na een val uit een hangmat vanmorgen ;) ´s Avonds zijn we uiteten geweest bij de New York pizza. We wilden nog even op stap na het eten maar het is helaas overal uitgestorven vanavond.

Dag 71 - maandag 17 maart 2014

Na het ontbijt met pizza wat we nog over hadden van gisteren zijn Merel en ik richting het strand gegaan. Na een zonnige middag en een neptatoeage rijker zijn we nog even gaan shoppen (zwembroek en hempje gescoord). Na een lange zoektocht naar een leuk restaurantje uiteindelijk bij de Tacobar met open saladebar gegeten. Rond 10 uur zijn we met andere mensen van onze kamer nog even naar de Orange-bar geweest. Rond 2 uur het bedje opgezocht want morgen wordt weer een lange dag in de bus en voor het eerst in een lange tijd ga ik weer alleen verder.

Adios!