Week 7: Granada en San Juan del sur - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Frank Smit - WaarBenJij.nu Week 7: Granada en San Juan del sur - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Frank Smit - WaarBenJij.nu

Week 7: Granada en San Juan del sur

Door: Frank Smit

Blijf op de hoogte en volg Frank

27 Februari 2014 | Nicaragua, Granada

Dag 44 - dinsdag 18 februari 2014

Vanmorgen rond 8 uur opgestaan, snel even ontbijten en daarna met de truck richting de vulkaan om te gaan volcano boarden. Volcano boarding is volgens CNN de #2 op de ´try before you die´ lijst waarin vliegen in een F16 tegen een vergoeding van 75.000 euro op nummer 1 staat. Na een hike van ongeveer een uur komen we aan bovenop de enige vulkaan ter wereld waar volcano boarden mogelijk is. 600 meter naar beneden op een plank waarmee snelheden tegen de 100km/h mogelijk zijn. Van bovenaf lijkt het doodeng maar het is echt supergaaf om te doen! Mijn plank haalde 62 km/h en daarmee de 4e tijd van de dag. In de middag zijn we met een geimproviseerde tour naar een lokaal buurtfeest geweest waar cock-fights (hanengevechten) waren. Ik ben geen Partij v/d Dieren stemmer maar na 10 seconden heb ik al genoeg gezien.. ´s Avonds brengt de truck ons nog naar een markt/kermis waar we wat rondlopen en gaan eten. Morgenvroeg ga ik samen met de twee meiden weer verder richting Granada.

Dag 45 - woensdag 19 februari 2014

Na het ontbijt met Merel en Ilja een taxi gepakt richting het busstation van Leon. Na 2 keer overstappen en 4 uurtjes later komen we aan in Granada. Na een hostel gevonden te hebben gaan we de stad een beetje verkennen. Het centrum van Granada lijkt heel erg op het centrum van Antigua met zijn ´Central Park´, gezellige straatjes en gekleurde gebouwen. Als avondeten nemen we een ceasar salad bij the Garden Cafe waarna we richting het meer lopen waar Granada aan gelegen is. Het is lekker druk omdat ze vandaag een soort ´carnaval´ vieren. Verder heeft Granada een lange straat met alleen maar terrasjes. Als echte Hollanders kunnen we die natuurlijk niet overslaan! ´s Avonds nog even opstap geweest met Merel en wat andere mensen uit het hostel.

Dag 46 - donderdag 20 februari 2014

Vandaag overdag niet veel anders gedaan dan chillen in het hostel, eten, shoppen en lekker rondbanjeren in Granada. De laatste weken is het elke dag rond de 35 graden en wat verkoeling in de vorm van eten en drinken is dan erg welkom. ´s Avonds heeft Ilja lekker voor ons staan koken (homemade tomatensoep) en daarna aangesloten bij de pub crawl (kroegentocht) met o.a. 5 Canadeze jongens met wie we in de komende dagen nog veel zullen optrekken. De kroegentocht eindigt in Kelly´s waar we gisteren ook al waren geweest. Een leuke tent met leuke muziek en een goede mix tussen locals en toeristen. Een erg gezellige avond gehad!

Dag 47 - vrijdag 21 februari 2014

Rond 2 uur zijn we uitgecheckt en richting het busstation van Granada gelopen. Toen we op het busstation aankwamen kwamen de 5 Canadeze jongens die we gisteren hadden leren kennen ook net aangelopen om de bus richting San Juan del sur te pakken. Na ongeveer 3 uur en 1 overstap komen we aan in het ´surfersparadise´ van Midden-Amerika. We gaan met z´n achten opzoek naar een hostel. Uiteindelijk komen we uit bij de Naked Tiger wat een waanzinnig gaaf hostel is. Het ligt op ongeveer 10 minuutjes rijden vanuit het centrum (elke twee uur gaat er een gratis shuttel) en heeft een geweldig uitzicht, zwembad en doet qua looks niks onder voor de playboy-mansion ;-) Na gegeten te hebben in het hostel gaan we ´s avonds opstap in de Pacha Mamma.

Dag 48 zaterdag - 22 februari 2014

Vandaag besloten om een zwembaddag te houden met de meiden en de Canadeze jongens. Het mooie zwembad, de prima keuken van het hostel en de leuke groep maken het allemaal prima vertoeven hier. Aan het begin van de avond ben ik met Ilja en Merel gaan eten bij een visrestaurantje in het centrum van San Juan. Dit restaurantje wordt door iedereen aangeraden en het eten is er ook echt super en ook nog redelijk goedkoop. Later op de avond weer teruggekeerd richting de Naked Tiger en redelijk vroeg mijn bedje opgezocht.

Dag 49 - zondag 23 februari 2014

Sunday funday! De zondag is dé dag dat het hier allemaal gebeurd in San Juan del sur. Rond een uurtje of 11 eerst even ontbijten en daarna begint iedereen alvast met drinken. Na het aanmelden gaan we om 2 uur met shuttels naar de eerste van de 3 feestlocatie´s, het Pelican Eyes hotel waar het feest gelijk losgaat. De feestsfeer wordt ondersteund door de prachtige locatie met een waanzinnig uitzicht op zee. Het heeft allemaal wel wat weg van het Amerikaanse springbreak. Rond 5 uur gaan we naar de 2e locatie, ons eigen Naked Tiger hostel! De 3e en laatste locatie vanaf een uurtje of 9 is wederom de Pacha Mamma. Met de meeste mensen van ons hostel neem ik de 12 uur shuttel terug naar de Naked Tiger. Daar gaat het feestje voor een aantal nog even door waarna de meeste mensen hun bed opzoeken.

Dag 50 - maandag 24 februari 2014

Vandaag staat voor de meeste mensen in het teken van hun hangover. Zelf rond 10 uur even ontbeten en ´s middags nog weer even een dutje gedaan. Rond 4 uur met Ilja en Merel richting het centrum en het strand gelopen waar we nog helemaal niet geweest waren. Om 8 uur samen met de 5 Canadeze een afscheidsdinertje gehouden bij hetzelfde visrestaurantje van twee dagen geleden. Om 10 uur de shuttel teruggenomen naar het hostel en daar nog even een filmpje gekeken in de tv-ruimte.

Adios!